
ACHTER
DE PRODUCTEN
DE PRODUCTEN
De inzet van Armani voor een duurzame internationale beautybranche begint met het garanderen van de kwaliteit van de natuurlijke met de hand vervaardigde ingrediënten, én met de efficiëntie en veiligheid van de formules. Het wordt ook weergegeven door een voortdurend plan voor verbetering ontworpen om de impact op het milieu te beperken in alle stadia van de levenscyclus van een product, van het ontwerp, tot de productie, de aanwezigheid in de winkels en de recyclage.
We kunnen het feit dat
de toekomst van jongere generaties bepaald wordt door onze keuzes niet ontkennen.


NATUREL
INGREDIËNTEN
INGREDIËNTEN
De strikte formuleringsfilosofie van Armani beauty komt voort uit de oorspronkelijke toewijding van het merk voor kwaliteit, terwijl het gebruik van plantgebaseerde ingrediënten in lijn is met de constante dialoog van de ontwerper met de natuur.
De make-up bevat natuurlijke voedende sheaboter en arganolie uit Burkina Faso, en de huidverzorging draait om Reviscentalis "life extract", het verjongende bestanddeel afkomstig uit de Myrothamnus flabellifolia "resurrection plant" uit Zimbabwe.
De ingrediënten in de parfums van Armani bevatten vanille uit Madagaskar en patchoeli uit Guatemala, verkregen door lokale programma's die achtergestelde en economisch kwetsbare gemeenschappen ondersteunen. De lokale programma's zijn gebaseerd op fair trade principes, in samenwerking met lokale NGO's.
Armani zet zich in voor beproefde formules, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan biogebaseerde ingrediënten, afkomstig uit overvloedige mineralen of uit circulaire processen.

VERPAKKING
De inzet voor duurzaamheid van Armani beauty is ook terug te zien in de verpakkingen. Terwijl er actief gebruik gemaakt wordt van gerecycled glas, plastic, metaal en lichte verpakkingen tijdens de eerste stappen van de productontwikkeling, worden de Armani beauty producten verpakt in gecertificeerd papier en karton uit duurzaam beheerde bossen (FSC/PEFC). Deze initiatieven zijn onderdeel van een milieuvriendelijke benadering die bijdraagt aan de ambitie van het bedrijf om de CO2-uitstoot te beperken. De introductie van MY WAY en het navulbare flessensysteem, gevolgd door de iconische Crema Nera, dragen bij aan de objectieve CO2-neutraliteit van het merk. Hiernaast creëert het bovendien een circulaire dynamiek, en een unieke kans voor consumenten om een keuze te maken die goed is voor het milieu.

IN DE WINKELS
Het plan van Armani beauty om zijn impact op het milieu te beperken reikt verder dan de producten. De duurzame waardes zijn een integraal onderdeel van het design en de materialen bij de verkooppunten. Het omvat ook het gebruik van gecertificeerd papier en karton verkregen uit duurzaam beheerde bossen (FSC/PEFC), gerecyclede materialen en geminimaliseerd energieverbruik. Armani beauty biedt consumenten ook de kans om hun lege verpakking in de winkel terug te brengen. Dit is ontstaan door een samenwerking met het innovatieve recyclingbedrijf TerraCycle, dat voor het eerst werd geïmplementeerd in 2020 in Guangzhou, China. Deze inspanningen zijn al beloond met drie winkels in China gecertificeerd door LEED®, oftewel Leadership in Energy and Environmental Design. LEED evalueert ontwerpen die zeer hoog presteren op het gebied van de gezondheid van mens en milieu.